Usein kysytyt kysymykset
Mikä on Helppi?
Helppi on 4H:n tarjoama palvelu, jolla helpotat arkeasi ja työllistät samalla lähialueesi nuoria. Palvelu toimii ilmaiseksi ladattavan Helppi-sovelluksen avulla. Sovellus yhdistää palveluiden tarvitsijat sekä innokkaat, tehtäviinsä perehdytetyt nuoret. Palveluita voivat tilata niin yksityishenkilöt, yritykset kuin yhteisötkin. 4H-yhdistykset toimivat nuorten vastuullisina työnantajina.
Mitä palvelua Helpin kautta voi tilata?
Helpin kautta voit tilata koulutettuja ja perehdytettyjä nuoria esimerkiksi nurmikonleikkuuseen, muihin puutarhanhoitotehtäviin, kotisiivoukseen tai vaikkapa lemmikinhoitajaksi. Kirjautumalla Helppiin tai ottamalla yhteyttä meihin saat selville tämänhetkiset tilattavissa olevat palvelut.
Mitä palvelu maksaa?
Lasten- ja lemmikinhoito 25e/tunti, muut palvelut 28 euroa/ tunti sisältäen arvonlisäveron 25,5%. Minimiveloitus on 1 tunti. Emme veloita matkakustannuksia tai laskutuslisää. Hinnat sisältävät kaikki työnantajakulut. Nuorilla on tapaturma- ja vastuuvakuutus. Palvelumme ovat kotitalousvähennyskelpoisia.
Miten tilaus tehdään?
Tilauksen voit tehdä lataamalla puhelimeesi Helppi-sovelluksen, täyttämällä yhteydenottolomakkeen tai ottamalla yhteyttä yhdistykseen puhelimitse arkisin p. 044 768 2227 tai sähköpostilla laura.antikainen(at)4h.fi. Alla kuvalliset ohjeet sovellukseen.
Uskaltaako Helppiin kirjata omat osoitetiedot, ketkä ne näkee?
Kyllä uskaltaa, osoitetiedot näkyvät vain 4H-yhdistykselle sekä nuorille, joille tilaustasi tarjotaan. Voit myös kirjoittaa esimerkiksi kaupunginosan, jossa palvelua tarvitset ja sopia tarkennukset valitun työntekijän kanssa chatissa. Tämän keskustelun näkevät lisäksesi vain 4H työnantajana sekä nuori, jonka kanssa chattailet.
Mikä ihmeen chat?
Helpistä löytyy chat-ominaisuus, jonka kautta voit keskustella tilauksen yksityiskohdista nuorten kanssa. 4H-yhdistys nuoren työnantajana näkee keskustelun ja voi tarvittaessa osallistua siihen.
Ketä Helpissä työskentelee?
4H-yhdistyksen palveluksessa olevat nuoret 15-28-vuotiaat työntekijät. Kaikki nuoret on koulutettu ja perehdytetty työpalvelutehtäviin. 4H-yhdistys toimii nuorten vastuullisena työnantajana ja hoitaa kaikki työnantajavelvollisuudet nuoria kohtaan.
Voinko itse valita työntekijän?
Kyllä. Voit selata Helppi-sovelluksessa työntekijöitä, lukea heistä lisätietoa heidän profiileistaan ja jättää tilauksen valitsemallesi tietylle nuorelle.
Kuka vastaa työturvallisuudesta?
4H vastaa osaltaan nuorten työturvallisuudesta ja nuoret on koulutettu noudattamaan työturvallisuussäädöksiä. Myös asiakas on osaltaan vastuussa nuorten työturvallisuudesta. Asiakas varmistaa, että työntekopaikka on turvallinen ja, että mahdolliset asiakkaalta tulevat työvälineet ovat kunnossa ja täyttävät työturvallisuussäädökset. Nuorilla on tapaturma- ja vastuuvakuutus voimassa työskentelyn aikana.
Miten palvelu maksetaan?
Lähetämme laskun viimeistään seuraavan kuun viimeinen päivä sähköpostiin tai kotiin paperikirjeenä. Emme veloita laskutuslisää.
Saako palvelusta kotitalousvähennystä?
Kyllä saa. Maksettu lasku tai korttimaksusta sähköpostiin toimitettava kuitti toimii tositteena kotitalousvähennystä varten.
Mistä nuoret saavat työvälineet?
Lähtökohtaisesti työt tehdään asiakkaan välineillä. Asiakkaan vastuulla on, että tarvittavat välineet ovat kunnossa ja täyttävät työturvallisuuden asettamat vaatimukset. Tarvittaessa asiakkaan tulee perehdyttää nuori käyttämään työssä tarvittavia välineitä.
Mitä tarkoittaa räätälöity palvelu?
Voimme räätälöidä palveluidemme puittessa juuri teille sopivan palvelun. Esimerkkejä räätälöidyistä palveluista: Keittiö kaappien siivous ja liedenpesu, lastenhoidon yhteydessä pyykinpesu, ikkunanpesun yhteydessä verhojen vaihto, haravointi ja syyskukkien istutus.
Mistä löydän palvelun käyttöehdot?
Työsuoritetaan asiakkaan välineillä maanantaista lauantaihin 8-20 välillä. Lue muut käyttöehdot tästä.
Mistä saan apua tai lisätietoa Helppiin liittyen?
Helppi-tilauksia tai laskutusta koskevissa kysymyksissä, olethan yhteydessä yhdistykseemme.
Miten teen tilauksen Helppi-sovelluksella?